onsdag 8 februari 2012

Vad kan du om Russell

Russell-quiz


Eftersom Johan lade upp en bild på Russell i bloggen och Lidde har gjort det många gånger
känner jag att jag ska också ska dra mitt Russellstrå till stacken. Här kommer ett eget
ihopknåpat quiz till dig Lidde (Johan får också självklart svara om han vill), och belöning utlovas! olika beroende på hur många frågor du klarar. Jag hoppas du inte kan allt utantill utan får öva på dina sherlock-skills!

1. Vad är Russells smeknamn?
2. Han blev av med en framtand när han var 10 år gammal, varför då? och hur länge dröjde det innan han lagade den?
3. Gillar Russell att köra motorcykel?
4. Har Russell någon utbildning?
5. Vilka av följande filmer har han tackat nej till att spela i?
a) Sagan om ringen
b) Cowboys and Aliens
c) About a boy
d) Brokeback mountain
e) The matrix
6. Vilken är hans favoritroll?
7. För vilken roll gick han upp 63 pounds?
8. Vad skulle behöva hända för att han skulle kunna tänka sig att flytta till LA permanent?
9. Vilka film/filmer har han fått mest betalt för?
10. Vad tycker han om att göra med kor?
11. Vilka har hotat med att kidnappa honom?
12. Vad tycker han om  Occupy Wall Street-rörelsen?
13. I vilken film ska Russell snart sjunga i?
14. Russell får ofta spela hjälte, men är han en stenhård person eller en mjukis enligt honom själv?
15. I vilket land är hans musik mycket populär?
16. Är Russell släkt med Cameron Crowe?
17. Har han något med klädmärket "Russell" att göra?
18. Var är Russell just nu (kl 16.21 den 8/2) enligt honom själv?
19. Varifrån kom hans farfar ursprungligen?
20. Varför var Russell blöt om fötterna när han besökte Cannes Film Festival förra året?

Lycka till!

7 kommentarer:

  1. 1. Kråkan
    2. han drog ut den, han tyckte det var snyggt, men sen ångrade han sig.
    3. nej, men sparkcykel
    4. ja, 3st
    5. alla, han tyckte dom var töntiga
    6. jesus i en juluppsättning av "jesus går igen" vintern 1975
    7. jesus
    8. om LA bad om ursäkt...
    9. rädda willy 3 och ghostbusters som han sålde på e-bay i mint condition
    10. byta namn på dem så de blir förvirrade
    11. korna
    12. den gillar han skarpt
    13. Evita 2
    14. en mjukis
    15. finnland
    16. kanske
    17. ibland
    18. hemma
    19. hans farfars-mor
    20. han hade kanske badat

    SvaraRadera
  2. haha ja förstod väl att jag skulle ha nån fel, men den artikeln där det stod om den trasiga sulan och regnet var från 2010 så jag antog att det var det året, men då var det fel!

    SvaraRadera
  3. Först grattis till Johan som hade rätt på 2 och en halv fråga! Du hade helrätt på fråga 12 och 14, och ett halvt rätt för fråga 19 för visst kom hans farfar från farfars mor men jag var mer ute efter vilket land. Pris kommer så småningom, bra jobbat! :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till lidde, 15 helrätt och 2 halvrätt!!!

    fråga 1-6 rätt, fråga 7 halvrätt det var för Body of Lies men du får bara ett halv rätt eftersom du gissade på två, rätt på fråga 8, fråga 9 hälften rätt "Master and commander" och "Robin Hood" ska det vara, fråga 10: prata med korna var svaret jag var ute efter men du får rätt för han gillar säkert att föda upp dom också. fråga 11-16 rätt, fråga 17: det finns ett märke som heter "russell" men han har ingen koppling till det vad jag kan hitta. fråga 18 fel! enligt hans twitter "here and there" :), fråga 19 fel hans farfar var från Wales och fråga 20 rätt! GRATTIS! Pris kommer så småningom, den som väntar på nåt gott...

    SvaraRadera
  5. Så vad tyckte du om quizet? lite för enkelt va? jag måste skärpa mina quiz-skills men det var ju trots allt mitt första quiz och ditt specialområdet så det är ju inte så konstigt att du klarade det så bra :)

    SvaraRadera
  6. du har så rätt, jag gjorde inte så grundlig research i mitt quiz som jag kanske borde ha och så var det första gången jag var inne på en twittersida så jag såg inte så noga vad som var skrivet när :) Så vi stryker den. Och gällande frågan om Cannes så var årtalet fel men själva frågan varför han var blöt om fötterna svarade du ju rätt på :D

    SvaraRadera
  7. Correcta på :) fel är till för att rättas :) och fan-nördar rulez!

    SvaraRadera