torsdag 9 februari 2012

Breaking dawn part 1

Nu har jag sett den nyaste filmen om vampyrerna och varulvarna som inte verkar kunna sluta bråka, här kommer lite tankar. Jag vill ge + för att:


  • att Dexters brorsa dök upp som värsta coola vampyren 
  • Vackra romantiska scener när Edward och Bella är på smekmånad (de badar mycket).
  • Att Bella finally blir vampyr, kanske det gör så att hon tuffar till sig så man inte behöver kalla henne töntbella längre..
  • Bellas otäcka (men snygga) mardrömmar som talar om för henne att det där med att bli vampyr inte är någon bra idé
  • Att jag har använt mina nyfunna psykoanalytiska kunskaper för att förklara allas issues, hehe. Kanske jag ska ändra min C-uppsats till att skriva om "Twilight-böckerna enligt Freud" haha, NOT! Det var iofs mer ett plus till mig än till filmen men, att betrakta filmen på det sättet gjorde den extra intressant.
  • Filmen var ganska töntig men jag måste säga att den var snäppet bättre än dom tidigare filmerna, den tog sig själv på lite större allvar på något sätt. Om man bara köper de konstiga situationerna berättade filmen på ett bra sätt tycker jag.
  • De fina varulvarna, jag skulle lätt ha valt att hänga med dem istället för de kalla vampyrerna.

coola vovvarna :)

mardröm

lite avatar över den här scenen med nya ögon som öppnas


Nakenbad i månskenet!

och - för att:

  • Att dumJacob offrar massor för töntBella, som redan valt bort honom men han ger sig inte. Han borde ge upp.
  • S/M referenserna när Bella och Edward har sex, han: "vi ska inte ha sex mer för jag gör bara illa dig" hon:"jo gör det, jag gillar det". Nja...
  • Förlossningscenen och vampyrbebisen, där hade jag förväntat mig något alldeles extra typ en liten demon med vampyrtänder som skulle gnaga sig ut ur hennes mage eller nåt. Men icke, bara lite obehagliga ljud och närbilder Bella som svettas typ... okej de skär lite i hennes mage med en kniv men det var inte särskilt läskigt. Jag hade hört att den scenen skulle vara så otäck, men icket!
  • Att Dexters brorsa bara var med i en scen, men han ska tydligen vara med i part 2 också!
  • Edwards beteende när Bella blir gravid, han blir skitsur och kallar ungen för "the thing" och behandlar Bella som att det bara var hennes fel. Jag fattar att han blir rädd men han kan ju vara schysst med henne ändå, är det någon som ska vara rädd så är det väl hon som har en konstig ny art växande i magen... Jacob däremot som inte har nåt med barnet att göra offrar massor för att skydda Bella. Edward har lite att lära av Jacob där tycker jag. 

ajaj i bebismagen:

Starkeman Edward har tagit sönder sängen...

2 kommentarer:

  1. haha you've got me all figured out :) har du sett filmen? vad tyckte du i såfall?
    Jag hoppas att part 2 blir nåt, då samlar de alla vampyrklaner och fajtas mot Volturi som kommer för att döda ungen. Kan bli spännande! Det är inte nån film man direkt längtar efter men jag ska definitivt se den, slutet på hela filmserien vill man ju inte missa!

    SvaraRadera