onsdag 18 januari 2012

Min clooney-fobi är över

Jag har nu sett "The Descendants" och kan därmed avsluta min Clooney-fobi. Jag vet inte hur den började men jag har länge inte gillat honom av någon anledning, kanske jag sett honom i bara dåliga filmer, jag vet inte.  Men så såg jag "Up in the air" och tänkte, nja han är nog inte så tokig ändå men jag höll mig ändå lite på avstånd. Men nu! Efter "The Descendants" finns det inget tvivel: han är bra! och vilken bra film! Jag gillade att det handlade om någon som skulle dö och som för en gångs skull inte höjdes till skyarna. Hon var ovän med många och så kan det vara. Döden händer inte när man rett ut allt eller bara de perfekta änglarna till människor, nej den bara händer! Det var en mycket bra berättelse om det, fast ack så sorglig! Lite lik 50/50 i det att man skildrar något vanligt (någon sjukdom/olycka) fast på ett lite annorlunda sätt än de flesta filmer som handlar om det.

Jag tyckte också om miljöerna, ack Hawaii där vill jag bo och odla stora blommor! kolla bara på den här bilden då han springer ut och ska till sina polare, kolla naturen helt magisk! Fast det är mulet typ hela filmen är naturen helt fantastisk, som i ett sagoland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar