söndag 6 maj 2012

mysiga fågelnördar

"The big Year"  kom förra året och jag var lite sugen på att se den men den dåliga trailern skrämde mig lite och att den har 6,1 på IMDB, inget toppbetyg direkt. Men efter att ha läst en fin recension av den (IMDB igen såklart) gav jag (vi) den en chans. I recensionen stod det bland annat:

"One of the most underrated movies of 2011, The Big Year suffered from lack of promotion and a misleading poster and trailer.", "Big Year is a funny and heart-warming movie that will make you think about your own priorities and dreams...and maybe grab some binoculars and search out some birds."

Och ja verkligen, den var mycket bättre än vad jag trott. Tyvärr dömer man filmer för fort ibland. Den handlar om tre fågelnördar som tävlar om vem som ska se mest fåglar under ett år. En film full av vänskap, kärlek, lite svårigheter (ack!) och om att följa sina drömmar! Riktigt mysigt, jag rekommenderar den varmt. Och så gillar jag ju Owen Wilson, Jack Black och Steve Martin, dom är ju ena charmtroll allihopa :) En trea med en guldstjärna i kanten för jag blev alldeles glad i magen av den och för alla fina fåglar och landskap den visade!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar