måndag 2 april 2012

Filmen vi alla har väntat på

utom Johan. THE HUNGER GAMES är här!! och här kommer lite ris och ros!


+ Bra skådisar! Jennifer Lawrence var en bra sur Katniss som log enbart under ansträngning i slutet. Josh Hutcherson som Peeta, bra val! Han passade verkligen karaktären, en riktig mjukis som hellre vill dekorera tårtor och måla kroppen som ett träd än att mörda folk! Och såklart, en gammal favorit Woody Harelsson som Haymitch kalasbra! Någon jag var mindre nöjd över var Liam Hemsworth som Gale, passade inte tyckte jag. Säkert bra skådis men ingen definitivt ingen Gale! Cinna var lite av en besvikelse, jag hade trott han skulle vara mer extravagant!



+ Scenen då hon sågar ner grenen med mördarbina som går loss på karriäristerna! OBEHAGLIGT! 
+ Scenen då de kastar eldbollar för att driva Katniss närmare de andra, LÄSKIGT!
+ Kontrollrummet där de som skötte hela hungerspelen satt och styrde, COOLT!
Generellt tycker jag den visade bra det otäcka med hela hungerspelen och Katniss ovilja mot att vara med. Men jag hade önskat att allt hade varit lite mer extremt, huvudstaden och spelen och allt. Mörkare! Jag gillar iofs inte för hemska saker, men det är en så hemsk historia så den borde berättas så. Som tex "Battle Royale", så hemsk att jag nog aldrig mer kommer våga se den. Men så fyllde den sitt syfte också.

- Dåligt slut. Ett finare slut hade varit Katniss och Gale som drar till skogs och chillar som vanligt, borta från allt elände. 
- Uppföljarna som kommer komma. Ser INTE fram emot en gnällig Katniss som inte kan bestämma sig för om hon ska ha Gale eller Peeta, Twilight all over again. Men det ska bli nice med revolution!
- Paraden när alla spelarna skulle visas upp var inte så spektakulär. Hade sett fram emot extrema sminkningar och skumma kläder, visst det brann men det var väl inte så märkvärdigt...






1 kommentar:

  1. haha nejdå jag ska lätt se de andra filmerna, jag hoppas de blir bättre än böckerna mer spännande! :) Snow white and the huntsman ska gå på bio här också, den är jag sjukt sugen på att se! men det är ju ett tag kvar

    SvaraRadera